Το κοινωνικό μέτωπο κατά της Βίας και Παρενόχλησης στην Εργασία ευαισθητοποίησε την ευρύτερη κοινωνία, δημιουργώντας την πρόθεση για λήψη δράσεων.
Η πολιτεία, λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω δημιούργησε το νομικό πλαίσιο, με το οποίο καλούνται να συμμορφωθούν όλες οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Αυτό το πλαίσιο είναι ο νόμος 4808/2021, ο οποίος εκδόθηκε και τέθηκε σε εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο του 2021, εξειδικεύοντας τις απαιτήσεις για τον τρόπο αντιμετώπισης της βίας και παρενόχλησης στους χώρους εργασίας.
Επιγραμματικά, αυτό που χρειάζεται να αναπτυχθεί σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως αριθμού εργαζομένων είναι:
- Μεθοδολογία εντοπισμού και λήψη μέτρων για τη αντιμετώπιση της εργασιακής Βίας και Παρενόχλησης
- Διαδικασία – μηχανισμός καταγγελιών ενδεχόμενων συμβάντων ή / και υπόνοιες αυτών
Επιπλέον σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από είκοσι (20) εργαζομένους πρέπει η Διοίκηση να υιοθετήσει κατάλληλες Πολιτικές & Διαδικασίες, όπου δηλώνεται η δέσμευση της επιχείρησης για μηδενική ανοχή σε τέτοιου είδους φαινόμενα και την υιοθέτηση μέτρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση ανάλογων περιστατικών και μορφών συμπεριφοράς.
Ωστόσο οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να μένουν στη θεωρητική προσέγγιση, οφείλουν να αναπτύξουν την κατάλληλη εταιρική κουλτούρα για μηδενική ανοχή σε θέματα βίας και παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο και να εκπαιδεύσουν και να ευαισθητοποιήσουν στα θέματα αυτά το προσωπικό τους.
Εμείς στην ADVISORY SOLUTIONS προσφέρουμε τις κατάλληλες συμβουλευτικές υπηρεσίες, ώστε οι επιχειρήσεις να εντάξουν την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην καθημερινότητα τους. Συνεργαζόμενοι με τους τους Διευθυντές Ανθρώπινου Δυναμικού, ταυτόχρονα με την εκπαίδευση τους, τους υποστηρίζουμε στην ανάπτυξη πολιτικών και διαδικασιών λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες στη δομή και τη λειτουργία της επιχείρησης. Επίσης προσφέρουμε λύσεις τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης εκπαίδευσης των εργαζομένων.
Συμπληρωματικά, κατανοώντας ότι ο χειρισμός καταγγελιών είναι κρίσιμος, νομικοί συνεργάτες μας, μπορούν να ορισθούν ως «πρόσωπο αναφοράς», ώστε να παραλαμβάνουν, διερευνούν και να διευθετούν πιθανές καταγγελίες, προτού αυτές κλιμακωθούν σε επίπεδα μη διαχειρίσιμα εσωτερικά.